جامعه جهانی بهاییان با انتشار بیانیه‌ای از افزایش آزار و اذیت بهاییان ایران خبر داده و گزارش کرده ۲۶ شهروند بهایی در ایران جمعا به ۱۲۶ سال زندان محکوم شده‌اند.

در بیانیه جامعه جهانیان بهاییان که روز ۴ آبان منتشر شده همچنین به ۳۶ حمله نیروهای امنیتی با هدف بازداشت شهروندان بهایی در شهرهای یزد و اصفهان اشاره شده است.

این بیانیه همچنین خبر داده که جمهوری اسلامی ایران ۱۰ زن بهایی را «که اکثرشان جوان هستند» بازداشت کرده است.

یگانه آگاهی، آرزو سبحانیان، یگانه روح‌بخش، شانا شوقی‌فر، پرستو حکیم، مژگان شاهرضایی، بهاره لطفی، ندا بدخش (آگاه)، نگین خادمی و ندا عمادی ۱۰ شهروند زن بهایی هستند که روز اول آبان در اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

جامعه جهانی بهائیان در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که این بازداشت‌ها با یورش به خانه‌ها و مصادرۀ اموال شخصی چندین نفر، از جمله لوازم الکترونیکی، کتاب، پول نقد و اشیای باارزش صورت گرفته است و در یک مورد، «بیش از ۱۰ مأمور» برای دستگیری یکی از زنان به خانۀ او حمله کرده‌اند.

در این بیانیه به نقل از سیمین فهندژ، نماینده‌ جامعه‌ بهائی در سازمان ملل آمده است که افراد بازداشت‌شده و محکومان به حبس‌های طولانی‌مدت، هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند و همگی بی‌گناه هستند.

به گفته او، تنها خواسته شهروندان بهائی «خدمت به کشورشان» است اما حکومت به جای استقبال از مشارکتشان، آنان را پشت میله‌های زندان می‌اندازد.

فهندژ در ادامه خواهان مداخله جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن جمهوری اسلامی در قبال نقض حقوق بشر شهروندان بهائی شده است.

با آغاز اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا امینی، فشارهای حکومت جمهوری اسلامی بر شهروندان بهایی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

جامعه جهانی بهائی اواخر مرداد امسال هم اعلام کرده بود «۶۰ شهروند بهائی» طی چند هفته بازداشت یا حکم حبس آن‌ها اجرا شده و «۱۸۰ شهروند بهائی» دیگر مورد آزار و اذیتِ نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.