چهار شهروند بهایی در یزد دستگیر شدند

یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲، چهار شهروند بهایی به نام‌های مژگان بصیری، شکوفه بصیری، ویدا احراری و جمال قدیرزاده توسط ماموران امنیتی در شهر یزد دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شدند.

یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲، چهار شهروند بهایی به نام‌های مژگان بصیری، شکوفه بصیری، ویدا احراری و جمال قدیرزاده توسط ماموران امنیتی در شهر یزد دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شدند.

حوالی شب یکشنبه ۹ مهر، ماموران با هجوم به منزل مژگان بصیری، این شهروند بهایی را به همراه سه تن از میهمان منزل به نام‌های جمال قدیرزاده، ویدا احراری و شکوفه بصیری بازداشت کردند.

ماموران پس از بازرسی منزل مژگان بصیری و ضبط تعداد زیادی از وسایل شخصی نامبرده، او را بازداشت می‌کنند.

سپس ماموران به سه تیم تقسیم شده و هر تیم به همراه یکی از سه میهمان بازداشت شده‌ به منازل آنان می‌رود. هر گروه پس از تفتیش منازل بازداشت‌شدگان و توقیف تعداد زیادی از وسایل شخصی ایشان، هر سه تن را به مکان نامشخصی انتقال می‌دهند.

در روز دوشنبه، خانواده‌ها به نهادهای مختلف قضایی و امنیتی مراجعه کرده ولی هیچ پاسخ روشنی دریافت نکرد و هم‌چنان از اتهام و محل نگه‌داری بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.

تا زمان انتشار خبر، هیچ‌کدام از بازداشت شدگان تماس تلفنی با خانواده‌های خود نداشته‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

مولوی عبدالحمید: حاکمیت باید درباره قتل نیکا شاکرمی شفاف‌سازی کند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان به انتشار گزارش تازه درباره قتل نیکا شاکرمی واکنش نشان داد و گفت حاکمیت وظیفه دارد در این‌باره شفاف‌سازی کند.

عبدالحمید، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سخنانش گفت مردم از گزارش نهادهای رسمی درباره قتل دختران در جریان «خیزش مهسا» و در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی قانع نشده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021