با گذشت بیش از ده ماه از بازداشت «ساناز تفضلی» در مشهد، این شهروند بهایی همچنان بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد نگه داشته شده است.

با آنکه جلسه دادگاه این شهروند بهایی در تیر برگزار شده، ولی پس از دو ماه، به تازگی شعبه دادگاه تجدیدنظر پرونده او مشخص شده است.

بنا به اطلاع رسیده، شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی، مسوول رسیدگی پرونده خانم تفضلی خواهد بود.

در طی ده ماه گذشته، خانواده این زندانی بهایی بارها درخواست قرار وثیقه تا اعلام رای نهایی کرده‌اند ولی قاضی پرونده و دادسرا با درخواست آنان موافقت نکرده است.

ساناز تفضلی در اول آذر ۱۴۰۱ هنگام تردد در خیابان دستگیر و پس از بازرسی منزلش توسط ماموران، به اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. این شهروند بهایی پس از یک ماه با پایان بازجویی‌ها از اداره اطلاعات به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده و از آن زمان تاکنون در این زندان به‌سر‌می‌برد.

قابل ذکر است، در تیر۱۴۰۲، شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی «منصوری» ساناز تفضلی را به‌اتهام اجتماع و تبانی، تشکیل و اداره گروه به قصد برهم زدن امنیت وتبلیغ علیه نظام، به ۱۰ سال و ۹ ماه زندان محکوم کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.