پیام ولی، زندانی بهایی از شرکت در جلسه دادگاه انصراف داد

«پیام ولی»، شهروند بهایی زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج با ارسال یادداشتی خطاب به قاضی پرونده‌ی جدیدش اعلام کرد که در جلسه دادگاه ۲۶شهریور شرکت نخواهد کرد.

«پیام ولی»، شهروند بهایی زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج با ارسال یادداشتی خطاب به قاضی پرونده‌ی جدیدش اعلام کرد که در جلسه دادگاه ۲۶شهریور شرکت نخواهد کرد.

این زندانی بهایی در این یادداشت که در اختیار ایران وایر گذاشته شده، دلایل عدم حضور خود در دادگاه را این‌طور بیان کرده است:

«جناب قاضی، آیه‌ای شریفه در قرآن می‌فرماید: حقیقت را بگو حتی اگر متضرر شوی.

آقای قاضی چگونه می‌توان در سیستمی حاضر شوم که اخیرا من را به خاطر تظلم خواهی و احقاق حق به زندان محکوم کرده است و اکنون کیفرخواستی علیه راست‌گوییم صادر نموده است. حالا هم قرار است به خاطر راست‌گویی و صداقت محاکمه شوم.

چگونه در سیستمی حاضر شوم که برخی از همکیشانم را در سال‌های ابتدایی اعدام کردند، از حق داشتن کار و حق تحصیل در دانشگاه محکوم کرده و پاسخ‌گویی مسالمت آمیز به جرم‌ها و تهمت‌ها را جرم تلقی کرده است.

چگونه در سیستمی حاضر شوم که به بهاییان به خاطر آموزش علم، اخلاق و موسیقی به زندان محکوم کرده و اموال‌شان را مصادره کرده است!»

پیام ولی در دوم مهر ماه سال گذشته در محل کار خود همراه با ضرب و شتم دستگیر شد. او به اتهام تبلیغ علیه نظام، گفتگو با شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور در مورد وضعیت بهاییان و تحریک مردم به آشوب ازطریق صفحه شخصی خود به ۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود در ندامتگاه مرکزی کرج است.

در چند ماه گذشته، پیام ولی به ‌دلیل اطلاع رسانی از وضعیت خودش در زندان به نشر اکاذیب متهم شده و پرونده جدیدی برای او در شعبه سه دادگاه انقلاب کرج باز شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021