پیام ولی در زندان به نشر اکاذیب در فضای مجازی متهم شد

دادگاه انقلاب کرج، «پیام ولی» شهروند بهایی زندانی در زندان قزلحصار را جهت رسیدگی به شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج احضار کرد. در متن ابلاغیه مذکور نوشته شده که آقای ولی موظف است ساعت ۹ صبح ۲۶شهریور۱۴۰۲ در خصوص شکایت علیه وی مبنی‌بر نشر اکاذیب در فضای مجازی از طریق نشر محتوای مجرمانه، در شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج حاضر شود.

دادگاه انقلاب کرج، «پیام ولی» شهروند بهایی زندانی در زندان قزلحصار را جهت رسیدگی به شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج احضار کرد.

در متن ابلاغیه مذکور نوشته شده که آقای ولی موظف است ساعت ۹ صبح ۲۶شهریور۱۴۰۲ در خصوص شکایت علیه وی مبنی‌بر نشر اکاذیب در فضای مجازی از طریق نشر محتوای مجرمانه، در شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج حاضر شود.

این ابلاغیه الکترونیکی برای پیام ولی در حالی صادر شده که او ۱۱ ماه است که در بازداشت به‌سر برده و در حال حاضر در زندان قزلحصار کرج حکم شش سال حبس خود را می‌گذراند.

در چند ماه گذشته، پیام ولی به‌دلیل اطلاع رسانی از وضعیت خودش به خارج از زندان از سوی «انوری»، بازپرس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به «نشر اکاذیب در فضای مجازی» متهم شده است و به همین دلیل، پرونده جدیدی برای او در دادگاه انقلاب کرج باز شده است.

قابل ذکر است، این زندانی بهایی بارها از سوی بازجویان برای اعتراف اجباری در مقابل دوربین تلویزیون تحت فشار قرار گرفته است که عدم پذیرش خواسته بازجویان موجب شد تا با درخواست عفو او مخالفت شود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021