محکومیت سوسن بادوام، شهروند بهایی به چهار سال و یک ماه زندان

سوسن بادوام، شهروند بهایی ساکن رشت به ۴۹ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد. در تاریخ ۱۵مرداد۱۴۰۲ جلسه دادگاه این شهروند بهایی در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شد.

سوسن بادوام، شهروند بهایی ساکن رشت به ۴۹ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد.

در تاریخ ۱۵مرداد۱۴۰۲ جلسه دادگاه این شهروند بهایی در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شد.

طبق رای دادگاه که در ۳۰ مرداد ابلاغ شد، سوسن بادوام به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به هفت ماه و ۱۶ روز زندان و به اتهام فعالیت آموزشی به سه سال و شش ماه و یک روز زندان، مجموعا به چهار سال و یک ماه و ۱۷ روز زندان محکوم شد.

هم‌چنین دادگاه به عنوان مجازات تکمیلی، متهم را به ده سال و یک روز محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرد.

قابل ذکر است، در ۲۸آذر۱۴۰۱ ماموران اداره اطلاعات رشت به منزل سوسن بادوام (فرهنگی) یورش برده و تصاویر و کتب مربوط به آیین بهایی و گوشی‌ همراه نامبرده را ضبط کردند. پس از تفتیش منزل، این شهروند دو جلسه بازجویی شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021