تایید بازداشت شماری از بهاییان گیلان توسط دو نهاد امنیتی

سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات گیلان در بیانیه‌ای مشترک، از دستگیری تعدادی از شهروندان بهایی در این استان خبر دادند.

سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات گیلان در بیانیه‌ای مشترک، از دستگیری تعدادی از شهروندان بهایی در این استان خبر دادند.

در اطلاعیه مذکور، بهاییان دستگیرشده، به «نفوذ در محیط‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در سطوح مختلف، و به‌طور خاص در آموزشگاه‌های موسیقی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریال‌های شبکه سراسری صدا‌و‌سیما و استانی باران» متهم شده‌اند.

همچنین در بیانیه عنوان شده که بهاییان اهداف خود را از طریق رسانه‌های نوین، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای دنبال کرده و به تحریک و تشویق مخاطبین خود برای حضور میدانی در اغتشاشات (اعتراضات) پاییز ۱۴۰۱ و شرکت فعال در کمپین‌های رسانه‌های معاند مانند بی‌حجابی اقدام کرده‌اند.

هویت بازداشت شدگان در بیانیه ذکر نشده است.

«ایران‌وایر» در روزهای گذشته، از دستگیری دو شهروند بهایی در رشت خبر داد. همچنین در هفته‌های گذشته از محکومیت به زندان یک زوج بهایی و یک شهروند بهایی دیگر در رشت اطلاع داد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بهاییان در هفته سوم اردیبهشت: افزایش چشم‌گیر احضار و بازداشت زنان بهایی

طی هفته‌های اخیر، موج حملات به زنان بهایی در سراسر ایران شدت گرفته است. ده‌ها زن با احضار به دادگاه و روبه‌رو شدن با اتهامات کیفری بی‌اساس که منجر به سال‌ها زندان می‌شود، از خانواده‌های خود جدا شده و در معرض بی‌رحمی و خشونت سیستم قضایی ایران قرار گرفته‌اند. از اواسط اسفند‌ماه، از مجموع ۸۵ نفر از بهاییانی که به دادگاه احضار یا زندانی شده‌اند، ۶۵ نفر، یعنی حدود سه چهارم آن‌ها زن بوده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021