محکومیت همایون خانلری، شهروند بهایی به حبس و مجازات‌های تکمیلی

بر اساس اطلاع «ایران‌وایر»، شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، حکم بدوی یک شهروند بهایی به نام «همایون خانلری» را عینا تایید کرد.

بر اساس اطلاع «ایران‌وایر»، شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، حکم بدوی یک شهروند بهایی به نام «همایون خانلری» را عینا تایید کرد.

در اردیبهشت سال جاری، جلسه دادگاه همایون خانلری به اتهام تبلیغ علیه نظام و فعالیت آموزشی مغایر با شرع اسلام، در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی «مهدی راسخی» برگزار شد.

دادگاه با استناد به بندهای الف و ب ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی و بند ۲ ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی، متهم را با توجه به انگیزه وی و شیوه ارتکاب جرم و گستره نقض وظیفه و نتایج زیانبار آن، به پرداخت مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی، تحمل دو سال و یک روز حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت ده سال محکوم کرد.

در بخشی از حکم آمده است که نامبرده در «اغتشاشات اخیر»، از طریق فضای مجازی به تحریک دیگران جهت «جنگ و کشتار با یک‌دیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» پرداخته است که دلالت بر انگیزه متهم به برهم زدن «امنیت کشور و براندازی نظام شیعه» دارد.

از جمله مصادیق صدور حکم، انتشار فیلم و عکس متن سخنرانی «سیمین فهندژ»، نماینده جامعه جهانی بهایی در رای گیری حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل است.

این اتهام در حالی مطرح شده که سیمین فهندژ اصلا در جلسه مذکور حضور نداشته است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021