«مولوی عبدالحمید»، روحانی بلندپایه اهل سنت زاهدان از مخالفت نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی برای سفرش به عربستان برای حج خبر داده است.

بنا بر اعلام پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، «طبق برنامه‌ریزی و نوبت قبلی، مولانا عبدالحمید امسال به عنوان زائر قصد تشرف به حج را داشتند»، اما به علت «ممانعت» حکومت نمی‌تواند به این سفر برود.

بر اساس این گزارش، سفر آقای عبدالحمید به حج «بنابر اعلام برخی از مسئولان وزارت اطلاعات» به او امکان‌پذیر نیست. با این وجود هنوز جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

آقای عبدالحمید از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، بارها با گرفتن مواضع انتقادی تند، نسبت به سرکوب معترضان اعتراض کرده است و با وجود فشار مقام‌های امنیتی برای توقف این انتقادات، او حاضر به سکوت در برابر سرکوب مردم نشده است.

این روحانی بلندپایه اهل سنت ایران پیشتر به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داده بود با ادامه این روند سرکوب نمی‌توان بر مردم حکومت کرد و خواهان برگزاری «رفراندوم آزاد» برای تعیین سرنوشت کشور شده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.