جلسه دوم دادگاه حامی بهادری پس از ۸ ماه بازداشت برگزار شد

در روز شنبه ۲۰خرداد۱۴۰۲، دومین جلسه دادگاه «حامی بهادری»، شهروند بهایی پس از هشت ماه بلاتکلیفی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» برگزار شد.

در روز شنبه ۲۰خرداد۱۴۰۲، دومین جلسه دادگاه «حامی بهادری»، شهروند بهایی پس از هشت ماه بلاتکلیفی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» برگزار شد.

جلسه دادگاه در شرایطی برگزار شد که قاضی در نیم ساعت اول به وکیل متهم اجازه حضور در جلسه را نداد، اما در نیم ساعت دوم به وکیل اجازه حضور در دادگاه داده شد. محاکمه این شهروند بهایی حدود یک ساعت به طول انجامید.

در طول جلسه دادگاه مشخص می‌شود که حکم جلب حامی بهادری در ۱۴شهریور۱۴۰۱ صادر شده و دلیل صدورش هم اعتقادات دینی وی بوده است، ولی به دلیل هم‌زمانی با اعتراضات مردمی، بازداشت او تاخیر می‌افتد و در ماه مهر دستگیر می‌شود. قاضی بدون هیچ مدرک مستدلی در طول محاکمه سعی کرده تا بازداشت او را به جنبش «زن، زندگی، آزادی» ربط دهد.

هم‌چنین قاضی صلواتی اکثر دفاعیات حامی را بدون دلیل رد کرده و خطاب به متهم گفته است که دروغ می‌گوید و صداقت را رعایت نمی‌کند.

در پایان جلسه، وکیل و حامی از قاضی درخواست قرار وثیقه برای آزادی موقت می‌کنند که قاضی صلواتی هیچ پاسخی به آن‌ها نمی‌دهد.

حامی بهادری پس از پایان محاکمه دوباره به زندان اوین منتقل می‌شود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تسویه مدارس زرتشتی با فیلتر شیعه

انقلاب ۱۳۵۷ گستره کل ایران را دگرگون کرد اما مدارس و دانش‌آموزان اقلیت در تبعیضی مضاعف قرار گرفتند. نه تنها ایدئولوژی جدید به آن‌ها تحمیل شد بلکه کیفیت آموزشی و حتی تملک مدارس‌شان تحت تاثیر قرار گرفت و به طور غیررسمی مسلمانان افراطی مدارس زرتشتیان را مصادره کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021