بازرسی منزل یک زوج بهایی توسط ماموران اداره اطلاعات کرمان

در پی بازرسی منازل شهروندان بهایی توسط ماموران اداره اطلاعات در شهر کرمان، منزل یک زوج بهایی به نام‌های «فریدون نورانی» و «پریدخت یزدان پناه [نورانی]» در روز پنجشنبه ۲۴فروردین۱۴۰۲ توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت.

در پی بازرسی منازل شهروندان بهایی توسط ماموران اداره اطلاعات در شهر کرمان، منزل یک زوج بهایی به نام‌های «فریدون نورانی» و «پریدخت یزدان پناه [نورانی]» در روز پنجشنبه ۲۴فروردین۱۴۰۲ توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت.

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، در روز پنجشنبه۲۴فروردین، چند مامور وزارت اطلاعات با نشان دادن حکم به منزل خانواده نورانی وارد شدند. حکم مذکور به نام پریدخت یزدان پناه و جهت «تفتیش منزل و مخفیگاه» صادر شده بود.

با آنکه پریدخت یزدان پناه در منزل حضور نداشت و در سفر بود، ولی ماموران بی‌توجه به عدم حضور وی، شروع به تفتیش منزل کردند. ماموران پس از یک ساعت بازرسی، تعدادی فلش مموری، سی‌دی، کتب و جزوات مذهبی را ضبط کرده و سپس منزل را ترک کردند.

قابل ذکر است در طی روزهای گذشته، منازل چندین شهروند بهایی به نام‌های «میلاد مستوری»، «سروش خلوصی»، «هایده فتاحی»، «پوران زند»، «هدایت حکیمیان» و« نسرین دولت» در شهر کرمان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

هم چنین روز سه‌شنبه ۸فروردین۱۴۰۲، یک شهروند بهایی به نام «نهاله شهیدی»، در ایستگاه راه آهن کرمان در حال عزیمت به کرج، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تخریب «بیش از ۳۰ قبر» در آرامستان بهاییان توسط ماموران امنیتی

براساس بیانیه‌ای که جامعه بین‌المللی بهاییان منتشر کرده، در ادامه فشارها بر شهروندان بهایی و نقض گسترده حقوق شهروندی آن‌ها در زمان حیات، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ قبر را در «گلستان جاوید» آرامستان بهاییان تخریب کرده‌اند.

اخبار

مریم صفاجو؛ صورت‌گر چند دهه ظلم بر بهاییان ایران

«داستان ما یکی‌ است»، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و داستان‌های واقعی از سرکوب و آزار بهاییان به روایت«مریم صفاجو» نقاش ایرانی امریکایی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر (Master of Fine Arts) از «دانشگاه تافتس» بوستون امریکا است. آثارش در «موزه‌ هنرهای زیبا» در بوستون امریکا، ‌«موزه جایزه نوبل» در استکهلم سوئد، «موزه صلح بین‌الملل دیتون» در ایالت اُهایو امریکا، «موزه هنر آلبانی» در جورجیا، «موزه هنر مدرن» اوکراین و تعدادی دیگر از موزه‌ها و نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021