تفتیش منازل دو شهروند بهایی دیگر در کرمان

در پی تفتیش منازل شهروندان بهایی در شهر کرمان، روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ منازل دو شهروند بهایی دیگر توسط ماموران اداره اطلاعات کرمان بازرسی شد.

در پی تفتیش منازل شهروندان بهایی در شهر کرمان، روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ منازل دو شهروند بهایی دیگر توسط ماموران اداره اطلاعات کرمان بازرسی شد.

روز پنجشنبه ۲۴ فروردین، ماموران اداره اطلاعات کرمان با عنوان پستچی به منزل نسرین دولت، شهروند بهایی وارد شده و پس از تفتیش محل، بعضی از وسایل الکترونیکی متعلق به خانم دولت را مانند تلفن همراه، لپ تاب و سه عدد هارد کامپیوتر را ضبط کردند.

بنا به گفته یک منبع آگاه، ماموران در هنگام ورود حکم در دست داشتند ولی وقتی از ایشان پرسیده شد که اتهام چیست؟ آنان پاسخ دادند که تماس خواهیم گرفت تا برای تفهیم اتهام بیایید!

در همین روز، ماموران به منزل هدایت حکیمیان، شهروند بهایی ساکن کرمان مراجعه کرده و با در دست داشتن حکم شروع به تفتیش منزل نامبرده کردند. ماموران پس از بازرسی و به‌هم ریختن منزل، بعضی از وسایل الکترونیکی آقای حکیمیان مانند تلفن همراه، تبلت و لپ تاب را توقیف کردند.

ماموران پس از تفتیش منزل، هدایت حکیمیان را هم چشم‌بند و دست‌بند می‌زنند و با خود می‌برند اما پس از مدت کوتاهی او را آزاد می‌کنند.

قابل ذکر است در روزهای گذشته منازل چند شهروند بهایی دیگر در کرمان به نام‌های پوران زند، سروش خلوصی، هایده فتاحی و میلاد مستوری توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یهودی‌ستیزی در پوریم، بهایی‌ستیزی با آهنگ ساسی‌مانکن؛ نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی

مشاهدات تیم نظارت بر محتوای «ایران‌وایر» نشان می‌دهند که نفرت‌پراکنی مجازی علیه اقلیت‌های دینی در ماه مارچ نسبت به ماه پیش از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این ماه بیش از ۲۸ هزار مطلب در فضای مجازی علیه اقلیت‌های دینی منتشر شده است. بیشترین بخش از این مطالب، حدود ۲۱ هزار مطلب، مربوط به محتواهای شامل یهودی‌ستیزی است که اکثرا در خبرگزاری‌های وابسته به حکومت انتشار یافته‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021