ابراز نگرانی مولوی عبدالحمید نسبت به وضعیت شهر مهاباد

«مولوی عبدالحمید»، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با انتشار پیامی در توییتر، نسبت به وضعیت شهر مهاباد ابراز نگرانی کرد.

در پیام مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی آمده است: «خبرهایی نگران‌کننده از مناطق کُردنشین مخصوصا مهاباد به گوش می‌رسد. مردم معترض این مناطق از اعضای ملت بزرگ ایران هستند. صیانت از جان و مال و عزت مردم، وظیفه‌ انسانی همه است».

او در ادامه با بیان این‌که فشار و سرکوب باعث گسترش نارضایتی خواهد شد، از ماموران خواست که از تیراندازی به‌سوی مردم خودداری کنند.

ویدیوهای منتشر شده از مهاباد حاکی از آن است که در پی اعتراضات گسترده روز شنبه در این شهر، نیروهای امنیتی به طور گسترده با خودورهای زرهی و مسلسل‌های سنگین در این شهر مستقر شده‌اند. مولوی عبدالحمید در هفته‌های اخیر درپی کشتار معترضان در زاهدان از وضعیت کشور، تبعیض و نبود آزادی بیان، به شدت انتقاد کرد

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نامه مولوی عبدالحمید به خامنه‌ای: برکناری گرگیچ به هیچ وجه قابل توجیه نیست

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از برکناری امام جمعه اهل سنت آزاد شهر انتقاد کرده و گفته است این اقدام به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

اخبار

مهندسی انتخابات بوکس توسط مولوی عبدالحمید

«مولوی عبدالحمید» امام‌ جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان، ۸دی‌۱۳۹۶ در پیامی رسمی، انتخاب «حسین ثوری» به ریاست فدراسیون بوکس را تبریک گفت. او در این پیام، حسین ثوری را «جوانی از اهل سنت» خواند که با انتخاب او به عنوان رییس فدراسیون بوکس ایران، جامعه اهل سنت را متوجه «برابری ادیان» در جمهوری اسلامی، با در نظر گرفتن «فعالیت صادقانه و سالم و حرکت در مسیر قانون جمهوری اسلامی» دعوت کرده است.

ایران‌وایر به اطلاعاتی دست یافته است که حسین ثوری، مدیرکل ورزش و جوانان وقت استان سیستان‌ و بلوچستان، سال ۱۳۹۶ پس از تماس مستقیم مولوی عبدالحمید با «حسن روحانی» رییس‌جمهور وقت و سپس دستور مستقیم حسن روحانی به «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان پیشین جمهوری اسلامی، در انتخاباتی مهندسی شده و سفارشی به عنوان رییس فدراسیون بوکس انتخاب شده بود.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021