بازداشت پروا بهداد، شهروند بهایی ساکن اصفهان

ساعت ۹ شب دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱، ماموران وزارت اطلاعات به منزل یک شهروند بهایی به نام «پروا بهداد» ساکن بهارستان اصفهان یورش برده و این شهروند بهایی را پس از تفتیش منزل، دستگیر و به محل نامعلومی منتقل کردند.

تا زمان انتشار خبر، از محل نگه‌داری و اتهام این شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

در هفته‌های گذشته، شماری چند از شهروندان بهایی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

فشار بر پیام ولی، شهروند بهایی برای اخذ اعتراف اجباری

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، «پیام ولی» شهروند بهایی ساکن کرج، از طرف ماموران امنیتی برای گرفتن اعتراف اجباری تحت فشار و تهدید قرار دارد و شرط آزادی او را، تن دادن به اعتراف اجباری بیان کرده‌اند. این شهروند بهایی به تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ آیین بهایی، تبلیغ علیه شرع اسلام، ارتباط و همکاری با رسانه‌های خارجی از طریق مصاحبه و ارسال اخبار نقض حقوق‌بشر و تحریک مردم برای ایجاد اعتراضات از طریق فضای مجازی متهم است.

اخبار

یورش ماموران به منزل یک خانواده بهایی به اتهام تشویش افکار عمومی

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، ‌‌در پی بازداشت‌ها و تفتیش‌‌های مکرر منازل شهروندان بهایی در یک ماه گذشته روز سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱، ماموران اداره اطلاعات کرمان با در دست داشتن حکمی مبنی بر تبلیغ علیه نظام و تشویش افکار عمومی به منزل یک زوج بهایی به نام سبحان میبدی و شمیس نورانی (میبدی) یورش برده و آن‌جا را تفتیش کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021