او در این دیدار تاکید کرد که «کشور و جامعه را بدون زنان ‎نمی‎شود ساخت.»

مولوی عبدالحمید ادامه داد: «خیزش‌های اخیر کشور که بیشتر توسط زنان صورت گرفته است، نتیجۀ نارضایتی زنان از تبعیض و نابرابری و عملکرد خشن ماست. اگر زنان سرخورده و تحقیر نبودند و آزادی و حقوق‌شان رعایت می‌شد، نیاز به حجاب اجباری و گشت ارشاد نبود، بلکه خودشان امور اسلامی و فرهنگ محلی را رعایت می‌کردند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر تبعیضی که جمهوری اسلامی نسبت به زنان روا داشته است، افزود: «چرا زنان که اکثریت‌ جامعه و بخشی از هر خانواده را تشکیل می‌دهند، مورد تبعیض قرار گیرند؟ وقتی زنان در ادارات هستند، چه‌ مانعی در اسلام وجود دارد که زن نتواند وزیر شود؟ متاسفانه در حق زنان بسیار اجحاف شده است.»

مولوی عبدالحمید در بخشی دیگر از سخنرانی‎اش در این دیدار، اظهار نظرهای مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی درباره «حمله مسلحانه مردم خاش به فرمانداری» را «دروغ محض» خواند.

روز جمعه سیزدهم آبان در حالی که در تهران تجمعات حکومتی در مخالفت با اعتراضات سراسری برپا بود، معترضان در زاهدان و چند شهر دیگر سیستان و بلوچستان از جمله خاش، راسک و سراوان تظاهرات کردند اما بر اساس گزارش‌ها، ماموران به سمت مردم شلیک کردند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در این رابطه افزود: «تعجب‌آور است برخی از مسئولان به‌جای اینکه جنایتکارانی را که مردم بی‌گناه را کشته‌اند ملامت کنند، از آنها دفاع می‌کنند و می‌گویند مردم با سلاح به فرمانداری [خاش] حمله کرده‌اند، درحالی‌که حمله با سلاح نه در خاش انجام گرفته و نه در مصلای زاهدان.»

او تاکید کرد: «اینها دروغ محض است که گفته می‌شود. کلانتری با سنگ تصرف نمی‌شود. واقعیت این است که به مسئولان گزارش دروغ می‌رسد اما وظیفۀ آنهاست که تحقیق و بررسی کنند. مستندها نشان می‌دهند که بعد از تیراندازیِ مأمورین، جوانان به سمت کلانتری رفته‌اند؛ یعنی درواقع تیراندازی مأمورین آنها را به آنجا کشانده است.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.