کامیار حبیبی، معلم موسیقی بهایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد

در ادامه سرکوب و بازداشت شهروندان بهایی توسط حکومت ایران، یک شهروند بهایی دیگر نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.بر اساس گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، کامیار حبیبی، شهروند بهایی ساکن کرج، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات این شهر به منزل شخصی او بازداشت شد.‌

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از یک منبع مطلع نوشته است که پیش از ظهر امروز ماموران امنیتی که گفتند از اداره اطلاعات کرج هستند با ورود به کامیار حبیبی، ابتدا خانه این شهروند بهایی را تفتیش کردند و پس از توقیف برخی وسائل از قبیل گوشی تلفن‌همراه و چند جلد کتب مذهبی و لب تاپ، وی را بازداشت کرده و به همراه خود برند اما از مکان نگهداری، اتهامات وی اطلاعی در دست.

منزل و محل کار این شهروند بهایی بیش از این نیز در تاریخ ۹ مرداد سال جاری توسط نیروهای امنیتی تفتیش، وسایل شخصی‌اش توقیف و محل کار او پلمپ شده بوده بود.

کامیار حبیبی، شاعر، فعال ادبی، نویسنده و معلم موسیقی است.

سرکوب بهاییان توسط نهادهای قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی شدت یافته و در یکی از آخرین موارد از این سرکوب‌ها در روز ۱۲ شهریور وزارت اطلاعات ایران از بازداشت ۱۴ شهروند بهایی در این کشور خبر داده و آنها را به «ارتباط با اسرائیل و جاسوسی» متهم کرد.

گزارش‌هایی از شکنجه این ۱۲ شهروند بهایی منتشر شده است.

ده نفر از این بازداشت شدگان در روزهای گذشته آزاد شدند ولی چهار نفر از آن‌ها به نامهای بصیر صمیمی، نگار دارابی، سامیه قلی نژاد و بیتا حقیقی هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

خانواده عفیف نعیمی، زندانی بهایی، به شدت نگران سلامتی او هستند

پسر «عفیف نعیمی»، یکی از شهروندان بهایی بازداشت شده در ۹ مرداد ۱۴۰۱ در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد که در روز چهارشنبه ۱۶ شهریور بر اساس گفته‌ی بازرس پرونده‌ی برای بار دوم جهت آزادی موقت پدرش وثیقه بردند ولی باز هم از سوی مسئول مربوطه وثیقه پذیرفته نشد. (دفعه‌ی اول، ۹ شهریور بوده که قبول کردن وثیقه را یک هفته عقب انداختند).

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021