چهارشنبه سخت سردار آزمون؛ صبح دادگاه، شب گل‌زنی به چلسی

خبرگزاری «مهر» به نقل از سایت «اسپورت اکسپرس» روسیه، خبر داده است که دادگاه رسیدگی به شکایت از «سردار آزمون» مهاجم ایرانی تیم «زنیت» چهارشنبه گذشته یعنی هشتم دسامبر در شهر سنت پترزبورگ برگزار شده است. یعنی در روزی که سردار آزمون با تیم زنیت باید مقابل چلسی انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا قرار می‌گرفت، این مهاجم درگیر دادگاه بود.

سردار آزمون در بازی با چلسی موفق به گل‌زنی در نیمه اول شد اما در نیمه دوم به دلیل مصدومیت سنگین از زمین مسابقه بیرون رفت.
سایت اسپورت اکسپرس نخستین بار از شکایت دختری به نام «آلیا» از سردار آزمون به دادگاه روسیه خبر داده بود. شاکی مدعی شده بود که سردار آزمون پدر فرزند اوست اما مهاجم تیم ملی ایران این ادعا را نپذیرفت.
خانم آلیا به اسپورت اکسپرس گفته بود: «پس از مراجعه به دادگاه به دنبال مذاکره با سردار و حل مشکل با توافق دوستانه بودیم و قرار شد آزمایشاتی هم انجام بشود اما او گفت که وقت کافی ندارد.»
او بابت خروج احتمالی سردار آزمون از روسیه و به تعویق افتادن روند رسیدگی به این شکایت ابراز نگرانی کرده است.
جلسه بعدی دادگاه شکایت از سردار آزمون روز دهم فوریه ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.
خبرگزاری مهر به نقل از «آن دری کوزیچف» خبرنگار روزنامه اسپورت اکسپرس که این پرونده را پیگیری می‌کند نوشته است: «هیچ کس جز خود این دو نفر واقعیت را نمی‌دانند.»

سردار آزمون از مسلمانان اهل سنت ایران است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

چهار دهه تبعیض؛ گفت‌وگو با محمد قدمی، استاد علوم سیاسی اهل سنت

در چهار دهه‌ حاکمیت جمهوری‌اسلامی در ایران، اقلیت‌های دینی، قومی و مذهبی با تبعیض‌های گوناگونی مواجه بوده‌اند. برخی از این تبعیض‌ها در قوانین و برخی در تفسیر مسئولان از قوانین و اجرا قابل پیگیری است. با نگاهی گذرا به وضعیت استان‌هایی که جمعیت اقلیت‌ها در آن‌ها بیشتر است و تفاوت سطح توسعه‌یافتگی در آن‌ها به نسبت دیگر استان‌ها، به‌سادگی می‌توان نشانه‌های این تبعیض را مشاهده کرد.

در اولین قسمت از برنامه لایو اینستاگرامی «ما ایرانیم»، با دکتر «محمد قدمی»، شهروند کُرد و اهل سنت ساکن بانه و استاد علوم سیاسی درباره این تبعیض‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم. «ما ایرانیم» عنوان لایو اینستاگرامی «ایران‌وایر» با موضوع اقلیت‌های مذهبی، دینی و قومی است. این برنامه هر شنبه ساعت ۱۹ به وقت ایران آغاز می‌شود. ایران‌وایر تلاش می‌کند با کمک کارشناسان، تصویر روشنی از آن‌چه در این سال‌ها بر سر اقلیت‌ها آمده، ارائه دهد.

عروسی اهل تسنن در بستک
اخبار

عروسی اهل تسنن در بستک؛ رسمی که هرگز فراموش نمی‌شود

اولین دوره مسابقه «ما ایرانیم» با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. در این مسابقه که با همراهی سایت‌های «ایران‌وایر» و «ادیان ایران» برگزار شد،‌ شرکت‌کنندگان هم‌زیستی جامعه اقلیت‌های ایرانی را در قالب گزارش، عکس و ویدیو روایت کردند. این مطلب یکی از مطالب برگزیده این مسابقه است. نویسنده این مطلب مراسم عروسی اهل تسنن را در شهرستان «بستک» توصیف کرده است.

بستک یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان است که بیشتر اهالی آن اهل سنت هستند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021