جرج چهاربخشی

gorg1
لیلی فرهادی ، شهروندخبرنگار- ایران را تمامی ایرانیان، فارغ از عقاید شخصی، دین یا مذهب‌ خود ساخته‌اند. خبرنگاران و شهروندخبرنگاران «ایران‌وایر» در مجموعه‌ای، چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی و مذهبی را معرفی می‌کنند. شما هم اگر با شخصیت‌های برجسته اقلیت‌های دینی آشنایی دارید یا داستان زندگی و خدمات آن‌ها را می‌دانید، با ایمیل adyan@iranwire.com تماس بگیرید و روایت خود را با ما در میان بگذارید.
***

«جرج چهاربخشی»، خواننده و موسیقی‌دان ایرانی آشوری در سال ۱۹۵۲ میلادی در تهران متولد شد. نام پدرش «ویلسون» و نام مادرش «هلن» بود. نام او از روی نام پدربزرگش، «جرج»، انتخاب شد. مادرش هلن، پس از ازدواج با پدر جرج، زبان آشوری را آموخت و به هر سه پسرش زبان پدری را آموزش داد. علاوه بر آشوری، جرج به زبان‌های فارسی، ارمنی، ترکی، یونانی و انگلیسی نیز مسلط است و می‌تواند به هر یک از این شش زبان، صحبت کند.

جرج، دوره دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند و پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۷۱، برای ادامه تحصیل در رشته معماری به معماری در UIC در شیکاگو رفت.

جرج، از هنگامی که تنها چهار سال داشت، میل و علاقه باطنی خود را نسبت به موسیقی کشف کرد. او علاقه‌مند به گوش دادن به انواع مختلفی از موسیقی بود و هوادار خوانندگان متفاوتی شده بود.

از دوران کودکی، پدر جرج او را به انجام فعالیت‌های ورزشی همچون ماهیگیری، شکار و فوتبال ترغیب می‌کرد. جرج، این مهارت‌های ورزشی را تا به درجه‌ای تکمیل کرد که در دهه ۱۹۷۰ میلادی به عنوان کاپیتان تیم فوتبال «گاو بالدار» آشوریان شهر شیکاگو انتخاب شد.

جرج چهاربخشی در دوران دانشجویی خود، اقدام به راه‌اندازی یک گروه موسیقی کرد که مورد استقبال جامعه آشوریان قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۸، جرج برای اجرا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جامعه پیشاهنگی آشوریان تهران دعوت شد. این مراسم، توسط «یوناتن بت‌کلیا» برگزار شد.  یوناتن بت‌کلیا نماینده دوره‌های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان است.

پس از انتشار اولین آلبوم وی در دهه ۱۹۷۰ میلادی، محبوبیت وی در میان جامعه آشوریان فزونی یافت. وی برای شرکت و اجرا در بسیاری از مراسم‌های جمع‌آوری اعانه، همایش‌ها و میهمانی‌ها، از سوی آشوریان به کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، آلمان، سوئد، کانادا و انگلیس دعوت شد.

جرج در سال ۱۹۷۹ با همسرش به نام مارگارت ازدواج کرد که حاصل این ازدواج، سه فرزند (دو دختربه نام‌های هلن و ماری و یک پسربه نام آلبرت) است. جرج، سنت پدرش یعنی آموزش زبان آشوری به همسر و فرزندان خود را مد نظر قرار داده و همسر و فرزندان وی نیز مسلط به زبان آشوری هستند.

بزرگترین دختر او ، هلن که به نام مادربزرگش نام‌گذاری شده است، وکیل دادگستری و ساکن شیکاگو است. پسر او آلبرت که به نام عموی جرج نام‌گذاری شد، دارای دو مدرک مهندسی کامپیوتر و برق بوده و با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده است. کوچک‌ترین دختر او مری ، در دانشگاه دی پل در رشته زبان انگلیسی به تحصیل پرداخته است.

در حال حاضر، جرج چهاربخشی به عنوان کارگزار مدیریت و صاحب املاک SKY HIGH در لینکلنوود کار می‌کند. اگرچه مدیریت بیش از ۵۰ نماینده املاک در کارگزاری شغل تمام وقت او است؛ اما موسیقی علاقه تمام وقت اوست و به گفته خودش همیشه خواهد بود.

«براتا دمیلاتی» سال ۱۹۷۵، «واردا سموقا» سال ۱۹۷۶، «خوبد آتور» سال ۱۹۹۷، «آتور اومتا» سال ۱۹۷۸، «شارا» سال ۱۹۸۱، «یومد بابا» سال ۱۹۸۸، «ترا دخوبا» سال ۱۹۹۲، «لبیناخ» سال ۱۹۹۵، «آوارا» سال ۲۰۰۱، «نینوه ام‌دیتی» سال ۲۰۰۴ و «براته» سال ۲۰۱۲ از جمله آلبوم‌های منتشر شده توسط جرج چهاربخشی در طول این سال‌ها هستند.

در حال حاضر نیز آقای چهاربخشی با اجرای آهنگ‌هایی به زبان فارسی و ترکی و انتشار آن در کانال یوتیوب خود تسلط خود به این آهنگ‌ها را هم نشان می‌دهد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021