سید عماد حسینی

هاله مدنی، شهروند خبرنگار: ایران را تمامی ایرانیان، فارغ از عقاید شخصی، دین یا مذهب‌شان ساخته‌اند. شهروندخبرنگاران «ایران‌وایر» در مجموعه‌ای، چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی و مذهبی را معرفی می‌کنند. شما هم اگر با شخصیت‌های برجسته اقلیت‌های دینی آشنایی دارید یا داستان زندگی و خدمات آن‌ها را می‌دانید، با ایمیل adyan@iranwire.com تماس بگیرید و روایت خود را با ما در میان بگذارید.
***

«سید عماد حسینی»، متولد ۱۳۵۱ در قروه، نماینده دوره‌های هفتم و هشتم حوزه انتخابیه قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بوده است. او به‌عنوان اولین معاون وزیر اهل سنت در دولت «حسن روحانی»، از سوی «بیژن زنگنه» به عنوان معاون امور مهندسی وزارت نفت منصوب شد.

حسینی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پتروشیمی از «دانشگاه صنعتی امیرکبیر» تهران است که در سال ۱۳۷۷ با شرکت در آزمون ورودی «شرکت ملی نفت» جهت تحصیل نخبگان در خارج از کشور، به عنوان نفر ممتاز پذیرفته و عازم کانادا شد. پس از دو سال تحصیل در «دانشگاه کالگری» کانادا، در سال ۱۳۸۰ به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیات علمی «پژوهشگاه صنعت نفت» مشغول به کار شد. هم‌زمان نیز توانست به عنوان پژوهنده ارشد کشور، مدیریت چندین پروژه مهم نفتی، از جمله «آزادگان»، «یادآوران» و «البرز» را در اختیار گیرد.

او هم‌چنین ریاست «انجمن نخبگان» وزارت نفت را برعهده داشته و عضو «انجمن مهندسین نفت ایران و کانادا» (SPE) است.

حسینی در سال ۱۳۸۴ به عنوان نماینده مجلس از شهرستان‌های قروه و دهگلان و بخش‌های چهارولی و سریش‌آباد انتخاب شد. او پس از راه‌یابی به مجلس، به عنوان عضو «کمیسون تخصصی انرژی» فعالیت کرد و پس از مدتی، به عنوان مخبر و عضو هیات رییسه این کمیسیون انتخاب شد. هم‌چنین سخن‌گوی کمیسیون انرژی مجلس هشتم نیز بود.

حسینی سابقه ریاست مجمع نمایندگان استان کردستان و عضو هیات رییسه گروه دوستی ایران- کره جنوبی و سنگاپور در مجلس هفتم و ایران- روسیه و اوکراین در مجلس هشتم و هم‌چنین نمایندگی مجلس ایران در اجلاس «اوپک» را در کارنامه خود دارد. ریاست کارگروه تدوین «قانون نفت»، «قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت» و «قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی» از دیگر اقداماتش در حوزه قانون‌گذاری بوده‌اند.

بعد از اتمام دوره نمایندگی در مجلس هشتم، حسینی در «موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی» به عنوان عضو هیات علمی و معاون پژوهشی موسسه مشغول به فعالیت شد. دبیری شورای پژوهشی، ریاست اتاق فکر و ریاست پژوهشکده فناوری موسسه از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌روند.

پس از روی کار آمدن دولت روحانی، حسینی از سوی بیژن زنگنه، وزیر وقت نفت به عنوان معاون او در امور مهندسی منصوب شد.

بعد از نمایندگی مجلس، رفتن حسینی به وزارت نفت حاشیه‌هایی را به همراه داشت که او در واکنش به استخدام خود به عنوان یکی از نمایندگان ادوار مجلس در وزارت نفت گفت: «بنده سال‌ها قبل از نمایندگى مجلس ادوار هفتم و هشتم، از طریق آزمون جذب نخبگان صنعت نفت به استخدام این وزارت‌خانه در آمده و در پژوهشگاه صنعت نفت مشغول به کار شدم. بعد از پایان دوران ماموریتم در مجلس، بر اساس استخدام قبلی، باید به وزارت نفت بر می‌گشتم. امور اداری مجلس پایان ماموریتم را به وزارت نفت ابلاغ کرد و در زمان وزارت آقای قاسمی، از طریق امور پشتیبانى وزارت‌خانه به موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی وزارت نفت معرفی و به کار پژوهشی مشغول شدم.»

او وضعیت فعلی کشور را ناشی از سیاست‌های غلط دولت نهم و دهم می‌داند و می‌گوید: «تحدید و کاهش بهای صادرات نفت خام در چند سال اخیر را می توان یکی از اصلی ترین دغدغه هایی برشمرد که آثار و تبعات آن در تمامی شوون اقتصاد و حرکت ناموزون چرخ های صنعتی کشور هم‌چنان نیز ملموس است. رکود تورمی ناشی از این محدودیت در کنار نابسامانی های مدیریتی و گشاده دستی های دولت های نهم و دهم در هزینه کرد حدود ۸۰۰ میلیارد دلار عواید نفتی، هشدارها و زنهارهای بسیاری ازسوی مقامات ارشد نظام و دلسوزان کشور درپی داشت که نه تنها دولت های یازدهم و دوازدهم بلکه چند دولت دیگر نیز میراث دار نابسامانی های ناشی از این سوءتدابیر خواهند بود.»

حسینی هم‌چنین با حکم وزیر، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت و عضو شورای مرکزی ورزش وزارت‌خانه و هم‌چنین رییس کمیته راهبری مدیریت خوردگی، بازرسی فنی و مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت را از زمان انتصاب تا اول تیر ۱۳۹۴ عهده‌دار بود.

در کارنامه او سابقه ریاست هیات امنای «موسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران» که باشگاه فوتبال «نفت» تهران را دارد، به چشم می‌خورد. حسینی هم‌چنین رییس هیات مدیره «شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز وپتروشیمی تامین» (تاپیکو) و سرد‌ بیر «تازه های انرژی» است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021