ماموران با درخواست اعظمیان برای اطلاع دادن به محل کار همسرش موافقت نکردند و پس از ضبط موبایل، کامپیوتر، کتاب‌ها و عکس‌های مذهبی، به او گفتند باید تا دو ساعت دیگر خود را به اداره اطلاعات بابل معرفی کند.

منیژه اعظمیان دو ساعت بعد به اداره اطلاعات مراجعه کرد و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد. روز چهارشنبه ۲۵ فروردین، جهت پی‌گیری وسایل ضبط شده از منزلش به اداره اطلاعات بابل رفت اما در همان محل بازداشت ‌شد. اعظمیان را تحت‌الحفظ از اداره اطلاعات به دادسرای بابل منتقل و در آن‌جا به او اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم کردند.

در اداره اطلاعات برای منیژه اعظمیان درخواست ۱۰ روز بازداشت موقت شد که بازپرس پرونده با یک روز بازداشت موافقت کرد و متهم از همان محل به زندان بابل انتقال یافت.

منیژه اعظمیان پس از گذراندن ۲۴ ساعت بازداشت و حبس انفرادی در زندان بابل، با وثیقه معادل ۵۰ میلیون تومان آزاد شد.

با به پایان رسیدن تعطیلات نوروز، فشار و آزار بر بهاییان ایران به طور ناگهانی افزایش یافته است و بیش از ۲۰ شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران با بازرسی منزل یا بازداشت مواجه شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.