پروین امینی(متعمد)

پروین متعمد

 

پروین متعمد (امینی) در سال ۱۳۰۷خورشیدی در شهر همدان چشم به جهان گشود.

وی در فاصله سالهای ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ خورشیدی طی سفرهای متعدد به اروپا و آمریکا دیپلم مدیریت مدارس فنی را از مرکز ارت جهانی در سوییس دریافت کرد. او به عنوان اولین زن ایرانی به مدیریت کل ارت ایران منصوب شد.

در پی انتصاب خانم امینی در دهه ۱۳۵۰ به بعد، برای اولین‌بار از طرف وزارت علوم و آموزش عالی به دانشجویان دوره عالی ارت مدرک فوق دیپلم اعطا شد و  تکنیسین‌های فارغ التحصیل از این موسسه در بازار کار به عنوان تکنیسین درجه یک فنی شناخته می‌شدند. ضمن این‌که، هر سال از کشورهای آسیایی تعدادی هنرجو برای آموزش دوره های فنی به ارت ایران اعزام می شدند 

از سال ۱۳۵۲ خورشیدی پروین متعمد(از طرف ارت ایران) قراردادی با دولت منعقد کرد، که بر اساس آن سازمان ارت موظف شد هر سال مسئولیت تربیت تعدادی دبیر فنی برای کلیه هنرستان‌های کشور را عهده‌دار شود.

پس از انقلاب و از سال ۱۳۵۸ خورشیدی، خانم امینی به مرکز ارت جهانی در سوییس و بعد لندن رفت و عضو هیات‌مدیره آن شد. وی در آن دوران، فعالیت‌های فراوانی برای گسترش فعالیت سازمان ارت در نقاط مختلف جهان انجام داد. او سرانجام در سال ۱۹۹۸ میلادی از سازمان ارت جهانی بازنشسته و به عنوان مشاور عالی این سازمان به فعالیت‌هایش ادامه داد.

 

اطلاعات بیشتر درباره پروین متعمد

 

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021