پرفسور جمشید مداحی

پرفسور جمشید مداحی

جمشید مداحی در سال ۱۳۲۹ خورشیدی در تهران چشم به جهان گشود . پدرش ناصر مداحی چند سالی را با عنوان دبیر فیزیک و ریاضی در مدارس تهران مشغول به تدریس بود ، اما بعدها به کار آزاد روی آورد . با استناد به شجره نامه خانوادگی مداحی ، جدی پدری وی منسوب به خاندان حاخام یدیدیا شوفط از روحانیون شاخص کاشان و رهبر مذهبی کلیمیان ایران و جد مادری وی حکیم نور محمود نهورائی از اطباء مخصوص و پر آوازه دربار ناصرالدین شاه قاجار است.

وی در سال ۱۳۵۸ خورشیدی (۱۳۷۹ میلادی) مدرک فوق تخصص را در چهار رشته بیماری‌های داخلی، بیماری‌های قلب و عروق ، طب اتمی و کاردیولژی را با موفقیت از دانشگاه UCLA دریافت کرد. او همزمان تحقیقات علمی خود را در رشته قلب و عروق در همان دانشگاه آغاز کرد و به عنوان استادیار دانشگاه و رییس بخش کاردیولوژی اتمی مشغل کار شد.

او با گذرانیدن مدارج استادیاری و دانشیاری در سال ۱۹۹۲  میلادی (۱۳۷۱ خورشیدی) صاحب کرسی استادی در دانشگاه UCLA شد. او همچنین مسئولیت ریاست بخش کاردیولژی اتمی و بخش الکتروفشانی و توموگرافی (Pet) در انستیوی بیو مدیکال را به عهده گرفت.

پروفسور مداحی در سال ۲۰۱۱ میلادی با همکاری راو داوید شوفط، منصور سینای، جک ماهفر و ناهید پیرنظر از بنیان‌گذاران بنیاد امنون نتصر بود که فعالیت‌هایش به جمع‌آوری و انتشار آثار آقای امنون اختصاص دارد.

 

اطلاعات بیشتر درباره پرفسور جمشید مداحی

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021