دکتر ابراهیم برال

دکتر ابراهیم برال یکی از پیشکسوتان در زمینه علوم آزمایشگاهی است.
 ابراهیم برال

 ابراهیم برال در دی‌ماه ۱۲۹۹ خورشیدی در تهران متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس آلیانس و دوره دوم متوسط را در دبیرستان ایرانشهر به پایان رسانید.

بلافاصله توانست طی برگزاری کنکور به دانشکده علوم پزشکی تهران راه یابد، و در سال ۱۳۲۳ با درجه ممتاز موفق به اخذ مدرک دکترای عمومی شد و پس از گذراندن ۴ سال خدمات پزشکی عمومی با توجه به علاقمندی وی به مسائل آزمایشگاهی به آموزش و کار در بخش آزمایشگاه دانشگاه تهران مشغول شد.

وی مدتی بعد، از سال ۱۳۳۴ تحقیقات خودش را به‌سمت آزمایش‌های هورمونی معطوف کرد و برای اولین‌بار وی آزمایش‌هایی در همین مورد در ایران انجام داد. سپس او برای بررسی و مطالعات بیشتر به فرانسه رفت و زیر نظر پرفسور پاستور (نوه لویی پاستور) در دانشگها پاریس پژوهش‌هایش را دنبال کرد.

پس از بازگشت به ایران برای اولین‌بار روش انجام آزمایش‌های هورمونی را در ایران راه‌اندازی و استفاده از روش الایزا را برای کارهای آزمایشگاهی مختلف پایه‌گذاری کرد. سال ۱۳۴۹ ریاست بخش آزمایشگاه بیمارستان سینا و ریاست سازمان انتقال خون نیز به وی واگذار شد.

در سال ۱۳۸۲ از طرف انجمن‌های علمی و تخصصی آزمایشگاه بالینی در یادمان چهارمین همایش تقدیر از اساتید پیشکسوت دانشگاه تهران، طی مراسمی از دکتر برال تجلیل شد.

دکتر برال در سال ۱۳۸۶ خورشیدی به دلیل ابتلا به سرطان پروستات درگذشت.

اطلاعات بیشتر درباره دکتر برال

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021