حمله مسلحانه به زیارتگاه پیروان آیین یارسان در کرمانشاه

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از حمله افراد مسلح به یک زیارتگاه پیروان آیین یارسان در دالاهو کرمانشاه خبر داده و نوشته‌ است که حمله کنندگان از اعضای گروه‌های بنیادگرای اسلامی بودند.

بر پایه گزارش هه‌نگاو، ساعت ۴ بامداد روز سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ افراد مسلح ناشناس به مقبره بابایادگار واقع در روستای زرده از توابع شهرستان دالاهو حمله کرده و این مقبره را به رگبار بسته‌اند.

هه‌نگاو به نقل از یک منبع مطلع نوشته که در نتیجه تیراندازی کسی آسیب ندیده، اما خسارات زیادی به ادوات فنی و ساختمانی مستقر برای بازسازی مرقد، وارد شده است.

به نوشته هه نگاو، در پی حضور نیروهای سپاه، افراد مسلح بدون درگیری از محل فرار کردند.

هه نگاو به نقل از یکی از پیروان آیین یارسان نوشته است که این افراد از هواداران و اعضای گروه‌های بنیادگرایی نظیر داعش هستند که تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارند و از آن‌ها به عنوان ابزاری علیه پیروان آیین یاری استفاده می‌شود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دیده‌بان حقوق بشر: رفتار جمهوری اسلامی با بهائیان «جنایت علیه بشریت» است

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی بی سابقه اعلام کرد آزار و سرکوب سیستماتیک چهل و پنج سالۀ جامعۀ بهائی توسط حکومت ایران، بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی، مصداق جنایت علیه بشریت است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021