بهنام محجوبی در بیمارستان لقمان درگذشت

بهنام محجوبی، درویش گنابادی سه روز پس از انتقال از زندان اوین به بیمارستان لقمان، درگذشت

«ابراهیم الله‌بخشی»، از دوستان بهنام محجوبی، خبر داد که این درویش زندانی، سه روز پس از انتقال از زندان اوین به بیمارستان لقمان جان خود را از دست داده است. او در حساب توییترش نوشت: « بهنامم آزاد شد.»

پوریا نوری از دیگر دراویش گنابادی با تایید این خبر به بخشی از نامه سرگشاده بهنام درباره آنچه در بیمارستان روان‌پزشکی امین آباد بر سرش آمده بود اشاره کرده و نوشته است: «من را به شکل صلیب به تخت بستند. آمپول و قرص می‌دادند، روی من ادرار می‌کردند و کارهای خلافی که رویم نمی‌شود بگویم. به من گفتند باید به حمام بروی. اما همه را لخت کردند و مسخره‌بازی درمی‌آوردند. من در امین آباد افول انسانیت را دیدم.»

علیرضا روشن دیگر درویش گنابادی با انتشار یک فایل صوتی در توییتر درباره رنجی که بر بهنام محجوبی و خانواده‌اش تحمیل شد گفته است: « ما و بازمانده‌ها چطور باید به زندگی خود ادامه دهیم؟ من باید به بازی فرزندم نگاه کنم و همزمان فکر کنم که چطور دوستم را به این شکل فجیع کشتند.»

دوستان و نزدیکان بهنام محجوبی گفته‌اند  مسئولان بهداری زندان اوین با خودداری از اعزام فوری بهنام محجوبی، درویش محبوس در این زندان، عامدانه جان او را به خطر انداخته‌اند: «بهنام در یک فاصله زمانی کوتاه دو بار دچار حمله عصبی شد، اما مسئولین بهداری هر دو بار با خودداری از معاینه و اعزام او به خارج از زندان، او را به بند باز گردانند.»

به گفته منابع نزدیک به این درویش گنابادی زندانی وقتی همبندان بهنام محجوبی، او را پس از یک حمله عصبی و برای بار سوم به بهداری منتقل کردند، پزشک کشیک گفت او را به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد اعزام می‌کند.

همبندی‌های بهنام همچنین گفته‌اند او پس از حمله عصبی و تهوع، قدرت تکلم خود را از دست داد و از ناحیه گوش دچار خونریزی شد.

این زندانی سیاسی نهایتا بامداد شنبه، بیست و ششم بهمن، به بیمارستان لقمان منتقل شد

بنابر گزارش‌های منتشر شده در پرونده بهنام محجوبی در بهداری اوین، علت اعزام او به بیمارستان لقمان، مسمومیت دارویی اعلام شده است «در حالی‌که او روزانه از بهداری دارو می‌گرفت و همان‌جا در حضور بهیار دارو را مصرف می‌کرد.»

بتول حسینی، مادر بهنام محجوبی هم غروب روز دوشنبه، ۲۷ بهمن، با انتشار ویدیویی خبر داد که در بیمارستان لقمان به او گفته‌اند علائم حیاتی فرزندش پایین است اما اجازه نمی‌دهند که بهنام را ببیند.

بهنام محجوبی، شنبه شب پس از وخامت حالش از زندان اوین به بیمارستان لقمان منتقل شد، بیمارستانی که ریاست آن را امیدوار رضایی، برادر محسن رضایی، بر عهده دارد.

همزمان ابراهیم الله‌بخشی، از دوستان بهنام محجوبی، ساعتی قبل در صفحه توییتر خود نوشت که با پزشک بهنام محجوبی صحبت کرده و «سطح هوشیاری بهنام سه است.»

او همچنین گفته است وضعیت جسمی بهنام مناسب نیست، ریه‌های او  از کار افتاده و با دستگاه تنفس می‌کند.

ابراهیم الله بخشی همچنین گفته بود که پزشک بهنام محجوبی در بیمارستان لقمان، گفته است «کادر بیمارستان همه تلاش‌ خود را انجام داده و برگشتن بهنام فقط با معجزه امکان‌پذیر است».

الله‌بخشی که خود از درویشانی است که در سال ۹۶ بازداشت و زندانی شده بود، همچنین گفته است که با وجود وخامت حال بهنام محجوبی، مسئولان بیمارستان لقمان تهران اجازه ملاقات و دیدن بهنام را نداده‌اند.

شماری از فعالان مدنی، خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات و همچنین نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر از نیمه شب دوشنبه در بیمارستان لقمان حضور دارند. به گفته این فعالان، مقام‌های بیمارستان لقمان اجازه ملاقات و دیدار بهنام محجوبی را به مادر او و دیگر همراهان‌شان نداده‌اند.

بهنام محجوبی زمستان سال ۹۶ در جریان حمله نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه به گلستان هفتم خیابان پاسداران تهران، محل زندگی نورعلی تابنده، قطب درویشان گنابادی، بازداشت شد. او در ۲۷ مردادماه ۹۸ با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق فراهم ساختن تجمع غیرقانونی» به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تخریب «بیش از ۳۰ قبر» در آرامستان بهاییان توسط ماموران امنیتی

براساس بیانیه‌ای که جامعه بین‌المللی بهاییان منتشر کرده، در ادامه فشارها بر شهروندان بهایی و نقض گسترده حقوق شهروندی آن‌ها در زمان حیات، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ قبر را در «گلستان جاوید» آرامستان بهاییان تخریب کرده‌اند.

اخبار

مریم صفاجو؛ صورت‌گر چند دهه ظلم بر بهاییان ایران

«داستان ما یکی‌ است»، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و داستان‌های واقعی از سرکوب و آزار بهاییان به روایت«مریم صفاجو» نقاش ایرانی امریکایی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر (Master of Fine Arts) از «دانشگاه تافتس» بوستون امریکا است. آثارش در «موزه‌ هنرهای زیبا» در بوستون امریکا، ‌«موزه جایزه نوبل» در استکهلم سوئد، «موزه صلح بین‌الملل دیتون» در ایالت اُهایو امریکا، «موزه هنر آلبانی» در جورجیا، «موزه هنر مدرن» اوکراین و تعدادی دیگر از موزه‌ها و نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021