یک منبع مطلع با اعلام این خبر به «ایران‌وایر»، اسامی این شهروندان را «نغمه ذبیحیان»، «نکیسا حاجی پور»، «نیکا پاکزادان»، «فرانه دانشگری» و «ساناز اسحاقی» اعلام کرده است.

به گفته این منبع، به این شهروندان ۱۰ روز از تاریخ احضاریه مهلت داده شده است تا خود را به دایره اجرای احکام زندان معرفی کنند.

قابل ذکر است احضاریه‌ها در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۹ صادر شده است.

شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی «باغ‌دهی»، هر یک از این شهروندان را به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ آیین بهایی» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم عیناً در شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی تایید شد.

احضار این شهروندان بهایی به زندان «وکیل‌آباد» در حالی رخ داده است که این زندان در ماه‌های گذشته با اپیدمی شدید کرونا مواجه بوده است به ‌طوری که آن را فاجعه کرونا در زندان وکیل‌آباد نامیدند.

در ماه‌های گذشته فشارها بر شهروندان بهایی افزایش یافته است. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای چندین شهروند بهایی احکام زندان صادر کرده است و نیروی امنیتی حکومت ایران نیز به دفعات به منازل شهروندان بهایی یورش برده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.