شلاق برای یک یارسان به اتهام توهین به امام جمعه الوند

علی قدمی یک عضو شورای «الوند» استان قزوین به اتهام «توهین» به مسعود مهدوی، امام جمعه این شهرستان به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد.

شبکه حقوق بشر کردستان با اعلام این خبر نوشت قدمی در واکنش به این گفته امام جمعه الوند که پیروان آیین یاری (اهل حق) «نجس» هستند، گفته بود: «کسی که به اهل‌ حق توهین می‌کند، نجس است.»

در پی اظهار‌نظر این روحانی، گروهی از «یارسان‌ها» ۱۴ اردیبهشت امسال در دفتر امام جمعه حضور یافته و نسبت به موضع‌گیری وی اعتراض کرده بودند.

امام جمعه این شهرستان هم در جلسه مذکور از انتخاب شهردار «اهل حق« برای شهر بیدستان استان قزوین انتقاد کرده و همچنین خواستار اخراج علی قدمی به دلیل توهین به خود شده بود.

یارسان‌ها از جمله اقلیت‌های تحت فشار در ایران هستند و در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از اعمال محدودیت علیه آنها در شهر‌های مختلف منتشر شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یهودی‌ستیزی در پوریم، بهایی‌ستیزی با آهنگ ساسی‌مانکن؛ نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی

مشاهدات تیم نظارت بر محتوای «ایران‌وایر» نشان می‌دهند که نفرت‌پراکنی مجازی علیه اقلیت‌های دینی در ماه مارچ نسبت به ماه پیش از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این ماه بیش از ۲۸ هزار مطلب در فضای مجازی علیه اقلیت‌های دینی منتشر شده است. بیشترین بخش از این مطالب، حدود ۲۱ هزار مطلب، مربوط به محتواهای شامل یهودی‌ستیزی است که اکثرا در خبرگزاری‌های وابسته به حکومت انتشار یافته‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.

© Copyright Off-Centre Productions 2021