زمان فدایی که هم اکنون دوران حبس خود را در زندان اوین سپری می‌کند، به همراه دو تن از اعضای یک کلیسای خانگی در شهریور ماه ۱۳۹۶ به شلاق محکوم شده بود.

سایت خبری هرانا با انتشار خبر اجرای این حکم در دادسرای «شهید مقدس» اوین خبر داد که این نوکیش مسیحی  روز جمعه دوم آبان ماه، پس از پایان مرخصی پنج روزه، به زندان بازگشته بود و حالا حکم شلاق او اجرا شده است.

۲۳ مهر۱۳۹۹ نیز حکم شلاق «محمدرضا (یوهان) امیدی» اجرا شد. این  نوکیش مسیحی نیز به دلیل شرکت در مراسم عبادتی عشا ربانی مسیحیان و به اتهام «شرب خمر»، در دفتر دادستانی رشت متحمل ۸۰ ضربه شلاق شد.

زمان فدایی به همراه چهار شهروند مسیحی دیگر به نام‌های «محمدعلی مسیب زاده»، «محمدرضا امیدی»، «یوسف ندرخانی» و همسرش، در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در مراسم مذهبی یک کلیسای خانگی در رشت با حمله ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

اتهامات انتسابی به او و همراهانش عبارت بودند از فعالیت صلح‌آمیز عقیدتی، تشکیل کلیسای خانگی و ترویج آن‌چه که «مسیحیت صیهونیستی» خوانده می‌شد.

زمان فدایی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «احمدزاده»، در سوم تیرماه ۱۳۹۶، به ۱۰سال زندان محکوم شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی در شهریورماه ۱۳۹۷ زمان فدایی را به دلیل فعالیت صلح آمیز عقیدتی و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و تکرار جرم به یک سال و شش ماه حبس و دو سال تبعید به نهبندان محکوم کرد. این حکم بعد از درخواست اعاده دادرسی، به شش سال حبس کاهش پیدا کرد.

زمان فدایی از شهریور ۱۳۹۸ برای گذراندن این حکم در زندان اوین به سر می‌برد.

مساله تغییر دین و گرویدن مسلمانان به مسیحیت توسط دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی با حساسیت خاصی دنبال می‌شود و مجازات‌های سنگین برای نوکیشان مسیحی به دنبال دارد.

این درحالی است که مطابق ماده ۱۸ «اعلامیه جهانی حقوق بشر» و ماده ۱۸ «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و هم‌چنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.