همسر ستوده می‌گوید با «دروغ و نیرنگ» آنها را «تبعید» کرده‌اند

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، روز چهارشنبه ۳۰ مهر با تایید این اخبار به صدای آمریکا گفت: «ماموران مستقر در زندان اوین روز سه‌شنبه ۲۹ مهر بدون مقدمه، با دروغ و نیرنگ نسرین ستوده را به قصد اعزام به بیمارستانی خارج از زندان، به زندان قرچک ورامین که به زندان زنان معروف است تحویل داده‌اند.

گزارش‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که پس از انتقال نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر زندانی در ایران از زندان اوین به زندان قرچک ورامین، منیره عربشاهی و یاسمن آریانی دو فعال مدنی و از معترضان به حجاب اجباری، نیز به زندان کچویی کرج و همچنین سمانه نوروز مرادی زندانی سیاسی، به زندان دیگری منتقل شده‌اند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، روز چهارشنبه ۳۰ مهر با تایید این اخبار به صدای آمریکا گفت: «ماموران مستقر در زندان اوین روز سه‌شنبه ۲۹ مهر بدون مقدمه، با دروغ و نیرنگ نسرین ستوده را به قصد اعزام به بیمارستانی خارج از زندان، به زندان قرچک ورامین که به زندان زنان معروف است تحویل داده‌اند. به خانم ستوده هیچ توضیحی در رابطه با علت تبعید او به این زندان داده نشده است.»

آقای خندان افزود: «این انتقال در حالی با نیرنگ و به قصد انتقال به بیمارستان صورت گرفته است که خانم ستوده هیچ یک از وسایلش را، از جمله لباس‌ها و وسایل شخصی دیگری که در زندان اوین داشت، با خود به زندان قرچک منتقل نکرده است.»

همسر خانم ستوده همچنین در رابطه با انتقال منیره عربشاهی و یاسمن آریانی به صدای آمریکا گفت، که همسر خانم عربشاهی نیز انتقال این فعالان مدنی از زندان اوین به زندان دیگری را تایید کرده است؛ اما گفته شده که تا این لحظه هیچ یک از این زندانیان نتوانسته‌اند با خانواده‌های خود تماسی داشته باشند.

از سوی دیگر بابک پاک‌نیا، وکیل منیره عربشاهی، یاسمن آریانی، و سمانه نوروز مرادی نیز در توییتر خود از «فریب» و «دروغ» مسئولان زندان برای انتقال موکلانش خبر داده و نوشته است: «حال جسمانی سمانه نوروزمرادی اصلا مساعد نیست. درحال انجام امور پزشکی قانونی بودیم که عدم تحمل حبس را بگیریم. به موکلین من حتی فرصت ندادند تا داروها و لباس های گرمشان را با خود ببرند! این چه وضعیتی است؟»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیگر خبرها

اخبار

تخریب «بیش از ۳۰ قبر» در آرامستان بهاییان توسط ماموران امنیتی

براساس بیانیه‌ای که جامعه بین‌المللی بهاییان منتشر کرده، در ادامه فشارها بر شهروندان بهایی و نقض گسترده حقوق شهروندی آن‌ها در زمان حیات، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ قبر را در «گلستان جاوید» آرامستان بهاییان تخریب کرده‌اند.

اخبار

مریم صفاجو؛ صورت‌گر چند دهه ظلم بر بهاییان ایران

«داستان ما یکی‌ است»، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و داستان‌های واقعی از سرکوب و آزار بهاییان به روایت«مریم صفاجو» نقاش ایرانی امریکایی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر (Master of Fine Arts) از «دانشگاه تافتس» بوستون امریکا است. آثارش در «موزه‌ هنرهای زیبا» در بوستون امریکا، ‌«موزه جایزه نوبل» در استکهلم سوئد، «موزه صلح بین‌الملل دیتون» در ایالت اُهایو امریکا، «موزه هنر آلبانی» در جورجیا، «موزه هنر مدرن» اوکراین و تعدادی دیگر از موزه‌ها و نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.

© Copyright Off-Centre Productions 2021