بازگرداندن اردشیر فنائیان شهروند بهایی به زندان تنها یک روز پس از ازدواج

آقای فنائیان که مدت‌ها زندانی بود، بالاخره در ۲۳ مرداد به مرخصی فرستاده شد. او در ۲۷ مرداد با گلرخ فیروزیان، شهروند بهایی، ازدواج کرد. خانم فیروزیان نیز به دلیل اعتقاد به آئین بهاییت، پیشتر به شش ماه زندان محکوم شده بود.

اردشیر فنائیان، شهروند بهایی زندانی، یک روز بعد از ازدواج به خاطر عدم تمدید مرخصی به زندان بازگردانده شد.

آقای فنائیان که مدت‌ها زندانی بود، بالاخره در ۲۳ مرداد به مرخصی فرستاده شد. او در ۲۷ مرداد با گلرخ فیروزیان، شهروند بهایی، ازدواج کرد. خانم فیروزیان نیز به دلیل اعتقاد به آئین بهاییت، پیشتر به شش ماه زندان محکوم شده بود.

یک منبع نزدیک به اردشیر فنائیان به صدای آمریکا گفته است، که آقای فنائیان روز ۲۸ مرداد برای تمدید مرخصی‌‌اش مراجعه کرد، اما مقامات زندان با مرخصی او موافقت نکردند.

اردشیر فنائیان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۹۸ به همراه دو شهروند بهایی دیگر به نام‌های یلدا فیروزیان و بهنام اسکندریان در سمنان بازداشت شد. این سه نفر ابتدا توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سمنان به ریاست محمدعلی رستمی مجموعا به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند که این حکم در دادگاه تجدید نظر سمنان به ۱۲ سال کاهش یافت.

همچنین اردشیر فنائیان به یک سال محرومیت از حضور در استان سمنان و یک سال تبعید به شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان، و یلدا فیروزیان و بهنام اسکندریان نیز به دو سال منع حضور در استان سمنان محکوم شده‌اند.

این منبع نزدیک به آقای فنائیان، که به خاطر نگرانی‌های امنیتی مایل به انتشار نام خود نبود، به صدای آمریکا گفت که مرخصی پنج روزه آقای فنائیان بعد از مدت‌ها درخواست اعطا شده بود. او گفت که خانواده اردشیر فنائیان از زمان شیوع کرونا، به خصوص در زندان‌ها، بارها از مقامات قضایی خواستار مرخصی او شده بودند. قاضی محمدی، رئیس اجرای احکام زندان سمنان، بارها با مرخصی این زندانی مخالفت کرده و گفته بود که او «در زندان جایش بهتر و امن‌تر است.»

به گفته این منبع مطلع، این قاضی همچنین یکبار دیگر گفته بود که اداره اطلاعات سمنان موافق اعطای مرخصی به اردشیر فنائیان نیست.

این منبع می‌گوید که در نهایت پنجشنبه ۲۳ مرداد با مرخصی آقای فنائیان برای پنج روز موافقت شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

دیگر خبرها

اخبار

یهودی‌ستیزی در پوریم، بهایی‌ستیزی با آهنگ ساسی‌مانکن؛ نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی

مشاهدات تیم نظارت بر محتوای «ایران‌وایر» نشان می‌دهند که نفرت‌پراکنی مجازی علیه اقلیت‌های دینی در ماه مارچ نسبت به ماه پیش از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این ماه بیش از ۲۸ هزار مطلب در فضای مجازی علیه اقلیت‌های دینی منتشر شده است. بیشترین بخش از این مطالب، حدود ۲۱ هزار مطلب، مربوط به محتواهای شامل یهودی‌ستیزی است که اکثرا در خبرگزاری‌های وابسته به حکومت انتشار یافته‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.

© Copyright Off-Centre Productions 2021