تداوم بلاتکلیفی زوج بهایی ۱۰۰ روز پس از دستگیری

«آرش زمانی فراهانی» و همسرش «ارمغان ذبیحی»، زوج بهایی پس از گذشت بیش از سه ماه از دستگیری‌شان توسط نیرهای امنیتی، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در آستانه صدمین روز بازداشت آرش زمانی و ارمغان ذبیحی، وکیل هنوز اجازه دسترسی به پرونده این دو شهروند بهایی زندانی ندارد. این زوج بهایی بامداد دوم مهرماه ۱۴۰۱ با یورش ماموران اطلاعاتی به منزل آن‌ها بازداشت شدند. باوجود صدور کیفرخواست، مقام‌های قضایی از تعیین وثیقه برای این زوج خودداری کرده‌اند و وکیل آن‌ها هنوز اجازه‌ دسترسی به پرونده‌‌شان را نیافته است.

بنا بر گزارش «بی‌بی‌سی فارسی» وبه نقل از‌ یک منبع مطلع، در این مدت تنها ارمغان ذبیحی یک بار امکان گفتگوی تلفنی ۱۰ دقیقه‌ای در روز دادگاهِ داشته و با وجود پیگیری‌های مداوم خانواده، مسئولین مربوطه برخلاف قوانین، به درخواست آنان مبنی بر تماس مستمر توجهی نکرده‌اند. این منبع می‌گوید با وجود درخواست‌های مکرر برای ملاقات این زوج بهائی به این موضوع نیز توجهی نشده است.

ارمغان ذبیحی همسر آرش زمانی طی تماسی تلفنی به خانواده‌ خود اطلاع داده است که روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه از بند ۲۰۹ اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

به گفته این منبع مطلع، خانم ذبیحی سه‌شنبه ۲۹ آذر به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه و در جریان دادگاه از قاضی ایمان افشاری درخواست صدور قرار وثیقه کرده است اما این قاضی در جواب گفته بود که «قوانین شامل حال بهائیان نمی‌شود» و او سنگین‌ترین حکم را علیه این شهروند بهائی صادر خواهد کرد.

چند روز پس از دستگیری این زوج در بند ۲۴۱ زندان اوین نگهبانان به دلایل نامشخص آرش زمانی را مقابل چشم سایر همبندی‌هایش مورد ضرب‌وشتم و فحاشی قرار دادند. این اقدام، با اعتراض «مجید توکلی»، فعال دانشجویی سابق و هم‌بندی آرش مواجه شد و در پی آن، نگهبانان مجید توکلی را هم به‌خاطر حمایتش از هم‌بندی بهایی،‌ مورد ضرب‌وشتم قرار می‌گیرد. پس از آن زمانی به بند ۳۵۰ و سپس به زندان فشافویه منتقل شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

اعتراض مجید توکلی به ضرب و شتم آرش زمانی، زندانی بهایی در زندان اوین

بنا به گزارش یک منبع از زندان اوین، حدود یک ماه پیش در بند ۲۴۱ زندان اوین نگهبانان به دلایل نامشخص «آرش زمانی فراهانی»، زندانی بهایی را مقابل چشم سایر همبندی‌هایش مورد ضرب‌وشتم و فحاشی قرار دادند. این اقدام، با اعتراض «مجید توکلی»، فعال دانشجویی سابق و هم‌بندی آرش مواجه شد و در پی آن، نگهبانان مجید توکلی را هم به‌خاطر حمایتش از هم‌بندی بهایی،‌ مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021