برهان الیاسی با بدرقه انبوه عزاداران به خاک سپرده شد

مراسم تشییع و تدفین پیکر «برهان الیاسی»٬ جوان ۲۲ ساله٬ ساعتی پیش در جوانرود برگزار شد. ایران وایر خبر داده بود که صبح امروز ۱۰ دی ۱۴۰۱ در جریان برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان جوانرود٬ «برهان الیاسی» در نتیجه شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به جمعیت عزادار و معترض کشته شد.

برخی منابع محلی اعلام کردند که خانواده او٬ از ترس ربوده شدن پیکرش تصمیم گرفتند به سرعت مراسم تدفین را در آرامستان حسن گایرِ شهر جوانرود برگزار کنند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تعدادی از مردم معترض جوانرود پس از جانباختن «برهان الیاسی» برای حمایت از خانواده او جلوگیری از ربوده شده پیکرش مقابل منزل خانواده الیاسی تجمع کرده بودند.

شرکت کنندگان در مراسم تشیع «برهان الیاسی» شعارهای «هر یک نفر کشته شه٬ هزار نفر پشتشه»٬ «مرگ بر دیکتاتور»٬ «فرزند آتش و خونیم٬ انتقام شهید را می‌گیریم» و «کردستان کردستان٬ گورستان فاشیستان» و «مادر گریه نکن٬ انتقام فرزندت را می‌گیریم» سر دادند.

ماموران امنیتی مراسم تشییع و تدفین «برهان الیاسی» را نیز به خشونت کشاندند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

افزایش فشارهای امنیتی بر مسیحیان وآشوریان برای جلوگیری از شرکت در اعتراضات

خبرگزاری «ایسنا» در گفت‌وگو با «یوناتن بت‌کلیا»، رییس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران، به نقل از او نوشت که مقامات اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به نماینده مسیحیان، اسقف و کشیشان آشوری گفته‌اند با «مدیریت» شهروندان مسیحی و آشوری، از مشارکت آن‌ها در اعتراضات جلوگیری کنند.

اخبار

یارسان‌ها؛ از مهاجرت تا اجبار به تغییر دین

«شهاب»، یکی از پیروان آیین «یارسان»، به تازگی و در ظاهر، دین خود را تغییر داده است تا خانواده‌اش را از فقر مطلق برهاند. او که یکی از قربانیان تبعیض در جمهوری اسلامی است، چندین بار تا مرحله گزینش برای استخدام پیش رفته بود اما هر بار از پذیرش او جلوگیری کردند. جوانانی مانند شهاب باید برای کسب حداقلی‌ترین حقوق شهروندی‌ خود مدعی باشند که به دین اسلام روی آورده‌اند. یارسان‌ها؛ از مهاجرت تا اجبار به تغییر دین

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021