ابتلای سه شهروند بهایی بازداشت شده در شیراز به کرونا

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، سه شهروند بهائی به نام‌های نگار ایقانی، شقایق خانه زرین و ژیلا شرفی که در روز یکشنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز در منازل شخصی خود دستگیر شده بودند، پس از پایان دوره بازجویی به بند قرنطینه زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شده‌اند.

فشار وزارت اطلاعات بر خانواده بهائی دستگیرشده در بجنورد

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، با گذشت نزدیک به یک هفته از بازداشت سه شهروند بهائی ساکن بجنورد به نام‌های شعله شهیدی و دو فرزندش، شایان و فاران ثنایی هم‌چنان از وضعیت حبس و اتهام این شهروندان بهائی اطلاع چندانی در دست نیست.

سه شهروند بهائی در یزد به دست ماموران اطلاعات، دستگیر شدند

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، صبح روز سه شنبه ۲۸ تیر ماموران اداره اطلاعات یزد به منازل سه شهروند بهائی به نام‌های نعمت الله شادپور و پسرش، نیما شادپور و شفیق اسلامی مراجعه کرده و پس از تفتیش منازل و ضبط بعضی وسایل شخصی مانند لپ تاب و گوشی‌های همراه، هر سه تن را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال می‌دهند.

بازداشت یک مادر بهائی و دو فرزندش در بجنورد

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، ساعت سه بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ ماموران به منزل یک شهروند بهائی ساکن بجنورد به نام شعله ثنایی (شهیدی) هجوم برده و پس از تفتیش منزل و ضبط لپ تاب، گوشی‌های همراه و کتب مذهبی به محل کسب او که متصل به منزل بوده، داخل شده و مقادیر زیادی از اجناس مغازه (فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی) را ضبط و محل را هم پلمپ می‌کنند.

یک ایرانی‌تبار گزارشگر ویژه «آزادی ادیان و عقیده» در سازمان ملل شد

نازیلا قانع، حقوقدان ایرانی‌تبار و استاد دانشگاه، به عنوان گزارشگر ویژه «آزادی ادیان و عقیده» در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شد. خانم قانع جایگزین احمد شهید می‌شود که پیش از این سمت گزارشگر ویژه «آزادی ادیان و عقیده» سازمان ملل را برعهده داشت.

بلاتکلیفی سه شهروند بهائی بازداشت‌شده در شیراز

با گذشت دو هفته از بازداشت نگار ایقانی، شقایق خانه زرین و ژیلا شرفی نصرآبادی، هم‌چنان این شهروندان بهائی در وضعیت بلاتکلیف تحت نظر وزرات اطلاعات در بازداشت‌گاه پلاک صد شیراز نگه داشته شده‌اند.

اهل بها؛ اپلیکیشنی که حکومت برای دست‌یابی به اطلاعات شخصی بهاییان ساخت

متخصصان سایبری بهایی در چند روز اخیر هشدار داده‌اند که هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی از طریق اپلیکیشن «اهل بها»، اقدام به جذب مخاطبان بهایی و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آن‌ها کرده‌اند. جزییات این اقدام را در گزارش زیر می‌خوانید.

بدتر شدن وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران؛ تلاش ایران‌وایر برای آگاهی‌رسانی

جدیدترین گزارش‌های آزادی ادیان و مذاهب در دنیا نشان می‌دهند که شرایط اقلیت‌های دینی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران بدتر از سال‌های اخیر شده است.

«ایران‌وایر» در ادامه تلاش‌های خود برای رفع نابرابری دینی، طی یک سال گذشته نیز مشکلات اقلیت‌های دینی و مذهبی را بازتاب داده و با مشارکت جمعی از اقلیت‌ها، به آگاهی‌رسانی پرداخته است.

نابرابری مسلمانان و غیرمسلمانان در قانون مجازات اسلامی ایران

قانون مجازات اسلامی همه شهروندان ایران را مشمول قوانین جزایی اسلامی می‌کند؛ حال آنکه بسیاری از شهروندان ایرانی مسلمان نیستند. در این مطلب به این قوانین پرداخته شده و نابرابری حقوقی در مجازات‌های کیفری قانون مجازات اسلامی ایران شرح داده می‌شوند.