سعیده خضوعی، شهروند بهایی با وثیقه «آزاد شد»

ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی از آزادی مادرش بعد از ۴۴ روز بازداشت خبر داد. آقای یزدانی روز سه‌شنبه سوم خرداد با انتشار توییتی نوشت که آزادی سعیده خضوعی با وثیقه ۲ میلیارد تومانی و به شکل موقت انجام شده است.

خانم خضوعی که شهروندی پیرو دیانت بهایی است در روز ۲۲ فروردین‌ماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

در مدت بازداشت سعیده خضوعی نیروهای امنیتی دوبار به شکل تلفنی از خانواده او خواسته بودند تا داروهایش را در خیابان به آن‌ها تحویل بدهند.

طی ماه‌های گذشته، سعیده خضوعی چهار مرتبه جهت بازجویی به شعبه دو دادسرای اوین احضار شده بود. دفعه اول، مهر سال گذشته ماموران پس از تفتیش منزل، او را به عنوان مطلع به دادسرا احضار کردند. در آن زمان، پسرش، «ارسلان یزدانی» در بازداشت بود. سعیده خضوعی پس از مراجعه به دادسرای «شهید مقدس» اوین، حدود یک ساعت بازجویی و سپس آزاد شد.

دفعه دوم، روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ اتفاق افتاد. در این روز، هشت مامور امنیتی با در اختیار داشتن حکم بازرسی به منزل سعیده خضوعی و همسرش رفته و پس از تفتیش کامل منزل، با احضاریه‌ تاریخ گذشته‌ای از او خواسته بودند طی ۱۰ روز آینده خود را به دادسرای شهید مقدس اوین معرفی کند. سعیده خضوعی پس از مراجعه به دادسرا، از سوی بازپرس بدون هرگونه سوال و جواب به منزل فرستاده شده بود.

دو مرتبه‌ بعدی در روزهای ۱۵ و ۲۲ فروردین رخ داد که آخرین احضار، منجر به بازداشت سعیده خضوعی شد.

خانم خضوعی خواهرزاده‌ بهرام بیضایی‌، کارگردان مشهور سینمای ایران است و به عنوان منشی صحنه در فیلم‌هایی چون «سگ‌کشی»، «مسافران»، «وقتی همه خوابیم» حضور داشته است.

ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی هم شهریور سال ۱۴۰۰ بازداشت و پس از حدود یک و نیم ماه با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی به طور موقت آزاد شد.  سمیرا ابراهیمی، همسر ارسلان یزدانی هم  فعلا با سپردن وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

ادامه بازداشت سعیده خضوعی، شهروند بهایی؛ نامه سرگشاده خانواده به اژه‌ای

بازداشت «سعیده خضوعی»، شهروند بهایی ساکن تهران وارد دومین ماه خود شد. بازداشت او که یکی از منشی صحنه‌های شناخته شده‌ سینمای ایران است، تاکنون با بی‌توجهی و سکوت همکاران صنفی‌اش همراه بوده است. «مژده شمسایی»، بازیگر سینما و تئاتر و همسر «بهرام بیضایی» در صفحه‌ فیس‌بوک خود نوشته است: «دوستی گفت از طریق خانه سینما پی‌گیر شده جواب داده‌اند کاری نمی‌کنند؛ اما در سکوت ماجرا را دنبال می‌کنند. واقعا خسته نباشند!»

اخبار

بازرسی منزل و احضار سعیده خضوعی، شهروند بهایی به دادسرا

بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰، هشت مامور امنیتی با نشان دادن حکم، منزل پدر و مادر «ارسلان یزدانی»، شهروند بهایی را تفتیش کردند.
اقدام به بازرسی منزل در زمانی انجام شد که خانواده یزدانی در حال اسباب‌کشی بود و وسایل منزل در کارتن‌ها بسته‌بندی شده بودند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021